top of page

ולאקנה שלי, אלו פתרונות קיימים?

האקנה הינו בעיית עור נפוצה ביותר בקרב בני נוער. הוא מתחיל עם ריבוי נקודות שחורות, (שחורים) שתוך זמן קצר הופכים להיות פצעונים אדומים, ובהמשך מוגלתיים, ומאד כואבים . איך אפשר לעזור לצעירים הלוקים בתופעה המטרידה הזו? מה ניתן לעשות כדי לנקות ולטהר את העור?



מדוע מופיע אקנה?

אם קיימת חשיבות לא מבוטלת לגורמים חיצוניים, כמו אורח חיים או תורשה, האקנה מופיע בעיקר בגלל

שינויים פיזיולוגיים בשילוב עם זיהום עורי, המתבטא בנוכחות של חיידקים רבים.

איך זה עובד?

בדרמיס, תעלת בלוטת החלב מתחברת לזקיק השערה. שניהם נפתחים לפתח יציאה אחת בשם הפתח הפילו סבאסית. כשהעור בריא, הסבום ( שומן עורי) יוצא אל שטח העור דרך תעלה זו. יחד עם הפרשות הזיעה, הוא יוצר את השכבה העל עורית

( ההידרוליפידיק פילם) החשוב ביותר, מאחר תערובת זו מגנה על העור מפני כל הסביבה החיצונית.


הפרשת שומן מוגברת , יחד עם ריבוי חיידקים

התפתחות אקנה

השינויים ההורמונליים בגיל ההתבגרות גורמים להפרשת יתר של סבום (שומן עורי). עם הזמן , הכמות הגדולה המופרשת הזו סותמת את התעלות הפילו -סבאסיות, וכך נוצר השחור, או הקומדון.

על פני עורנו קיימת באופן קבוע כמות של חיידקים מסוגים שונים. כל עוד אין את התנאים הנדרשים להתרבותם, הם לא מזיקים למדי. אך כשהתעלות נסתמות, פקק הסבום (השחור) הופך למקום המועדף לאותם חיידקים. הם חודרים לתוכו, מתרבים, ויוצרים פצעים אדומים, ובהמשך מוגלתיים: הפפולות - papules והפוסטולות–pustules .

הדלקות האלה כואבות מאד, לא אסטטיים ולעיתים מאוד מטרידות.


הטיפולים השונים

הטיפול במכון

הדבר החשוב ביותר הוא להסיר את המוקדי הזיהום העתידי. והמוקדים האלה הם נקודות השחורות וכן המיקרו-ציסטות הלבנות . לכן, מומלץ לעשות טיפול פנים מדי חודש או חודש וחצי. בנוסף לטיפול- ניקוי , הטיפול במסכת LED( PHOTON MASK) מאוד יעיל משפר את התוצאות בצורה ניכרת. מטרתו להשמיד את חיידקים האלימים ובמקביל לפחית באופן משמעותי את הפרשות בלוטות החלב. הטיפול במנורת IPL גם משפר בעליל את מצב העור וגורם לצמצום גודלם של בלוטות החלב.



לנקות את העור

על מנת למנוע את התרבותם של חיידקים אלו, חשוב לנקות את העור בעזרת תכשירים מחטאים שאינם מייבשים את העור. בניגוד לאמונה הרווחת, אם העור השמן מיובש, סבון אינו יכול להתנקז באופן תקין, והדלקות נעשות עמוקות וכואבות עוד יותר. לכן חשוב מאד לא לייבש את העור האקנתי ולהשתמש בג'ל ניקוי עדין, שמנקה מבלי לייבש.


לזכור לתת לחות לעור האקנתי.

מאותה סיבה, העור האקנתי זקוק ללחות. חשוב להשתמש בקרם לחות על בסיס מים, שייתן מים, מבלי לשמן את העור.


ובבית?

הטיפול בבית מכוון לשני כיוונים שונים

לחטא ולייבש. מומלץ לשטוף את הפנים בבוקר ובערב עם ג'ל עדין, ולייבש את הפנים , רצוי במטלית חד פעמית. כדאי למרוח קרם אנטי-ספט', ואולי סטיק ליבוש הפצעונים. פעם בשבוע, מריחת מסיכה מייבשת תרגיע את הנגעים האדומים. אבל זהירות, הנוער נוטה לרצות לייבש את העור ככל האפשר. יבוש מוגזם עלול להזיק מאוד ,מכיוון שמונע מהחלב להתנקז החוצה, ודבר זה יגרום לזיהומים פנימיים ולפצעונים גדולים וכואבים יותר.

בערב: יש לנקות את הפנים עם אותו תכשיר ניקוי ולמרוח קרם אנטי ספטי.

פעם בשבוע: השתמש במסכה מרגיעה, אותה אתה שוטף במים. באופן אישי, אני לא ממליץ לעשות קרצופים שיכולים להפעיל את התהליך.



טיפים קטנים


- ניתן להשתמש בקונסילר ירוק כדי להסתיר את הכתמים האדומים ...

- למיץ לימון טהור על פצעונים יש גם אפקט פלא.

- יש הימנע טיפול אישי של לחיצות על הפצעים מול המראה ...

- הימנע גם ממאכלים מתוקים וקמח לבן.

Posts à l'affiche
Posts Récents
Archives
Rechercher par Tags
Retrouvez-nous
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page