top of page

לסבול מאקנה עכשיו? אבל עברתי כבר  את הגיל!"

"לסבול מאקנה עכשיו? אבל עברתי את הגיל!" משפט זה מוכר לך?

ובכן...זהו משפט ששמעתי היום פעמיים מלקוחות...בניגוד לדעות המקובלות,אם האקנה אופייני לגיל ההתבגרות, הוא גם עלול להופיע בכל גיל, וממה שאני רואה הלכה למעשה מדי יום, זו אפילו תופעה די נפוצה.

אקנה

אם הצעירים שלנו יודעים מראש ש"גם זה יעבור", האקנה בגיל מבוגר עלול להיות יציב יותר, ולהוות מקור לאי-נוחות ואף לתסביך. ברוב המקרים מקור הבעיה הורמונלי, אך הוא גם עלוללהיות נפשי. וכן מתח, עייפות וכל מה שנובע מכך( חוסר שינה, תזונה לא מאוזנת) עלולים לעורר אקנה.

סוג העור האקנתי בגיל מבוגר לא בהכרח סבל מאקנה בגיל הנעורים. הוא לא תמיד מצביע על עודף שומן. האקנה ממוקם בעיקר בחלק התחתון של הפנים, מעל ומתחת לעצם הלסת. מופעים פצעים גדולים ואדומים המכונים פפולות, שבמשך הזמן מתמלאים במוגלה והופכים להיות פוסטולות. לא נעים... גם לא אסטטי כל כך... ובעיקר מאד כואב!

אבל בכל זאת קיימות פתרונות. ניתן למנוע , או לפחות להפחית את את אי הנעימות זו ע"י טיפול מונע.

תופעה זו אכן מתחילה "בבליטות לבנות" זעריות מאד, המיקרו-ציסטות, שניתן לאבחן ע"י זכוכית מגדלת טובה. הן לא מהוות מקור של כאב והן מכוסות משכבה קרנית . לכן אין צורך ללחוץ עליהן, זה רק יגרום לסימנים לא נעימים על הפנים. .

בזמן טיפול פנים, אנחנו דוקרים אותן בעדינות באמצעות מחט סטרילי כדי לשחרר את הסבון ולמנוע את התפתחותם לדלקת.

איך למנוע את האקנה הזה?

הרוטינה ההכרחית: ניקוי ולחות

כמו באקנה של גיל הנעורים, יש לשמור על היגיינה קפדנית של עור הפנים. יש לנקות את עורך עם תכשיר שבד בבד יסיר ממנו את הפסולת ואת החיידקים ,מבלי לייבש אותו. לאחר מכן, יש למרוח קרם לחות נטול שומן. זהו דבר מאד חשוב כי בניגוד למה שחושבים, העור האקנתי זקוק ללחות. כשהעור מכיל כמות מספקת של לחות, הסבום- השומן העורי- משתחרר החוצה ולא גורם לדלקות פנימיות. אם למרות הכול, קיימות עוד דלקות, ניתן להשתמש מדי יום במי פנים שמכילים אלכוהול, שיגרמו לייבוש הדלקות תוך 24 שעות.

הטיפול במכון

מטרת הטיפול במכון הוא למנוע את התפתחותם של המיקרו -ציסטות לפצעים כואבים ומוגלתיים. אך על מנת לא להחמיר את המצב, הוא צריך להתבצע בתנאי היגיינה קפדניים ביותר.

ומה אם התזונה?

ע"פ המחקרים האחרונים, נדמה כי הסוכר הלבן והפחמימות עשויות מקמח לבן עלולות להשפיע על האקנה ולהחמיר את המצב. טפחו את תזונתכם והעדיפו את סוגי הקמח הכהה ע"פ הקמח הלבן, וכן הסוכרים האיטיים, כגון דבש, דבש תמרים, על פני הסוכר הלבן. הגבירו את הצריכה במזונות עשירים במגנזיום . הם מעוררים את המערכת החיסונית , מונעים את התרבות החיידקים ומווסתים את הפרשת הסבום. מזונות כמו שקדים, אגוזים , שמרים טבעיים וכמובן ירקות מהווים מקור עשיר במגנזיום.

Posts à l'affiche
Posts Récents
Archives
Rechercher par Tags
Retrouvez-nous
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page