top of page

להשתזף בבטחה ובתבונה

זה כבר לא סוד לאף אחד, השמש משפיעה על בריאות גופנו שלנו ו גם על מצב הנפשי שלנו. חשיפה לשמש מאפשרת סינתזת הויטמין D, ותורמת למצב הרוח הטוב. שיזוף יפה מספק תחושה טובה ומעניק לנו אנרגיה חיובית. אבל הוא גם מעורר פיגמנטציה, קופרוז, מאיץ את תהליך הזדקנות העור, וגורם למחלות עור חמורות. אז איך משתזפים בתבונה, בבטחה, ומבלי לפגוע בעור ובבריאות שלנו שלנו?

מהו מסנן קרינה? איך זה עובד?

קיימים שני סוגים של מסנני קרינה: המסננים הפיזיים והמסננים הכימיים. המסננים הפיזיים סופגים את אור השמש, ולאחר מכן משקפים ומפיצים אותו. הפעולתם דומה לזו של מראה. המסננים הכימיים עוברים שינוי כימי תחת השפעת ספיגת האור.. הם פועלים כמו ספוגים.

איך לבוחרים קרם הגנה?

קרם הגנה טוב חייב לסנן גם את ה- UVA וגם את ה- UVB. ה SUN PROFECTIVE FACTOR - SPF מספק לנו את רמת הסינון של UVB. ככל שהוא גבוה יותר, כך העור מוגן מפני כוויות שמש.ה- (PPD (persistent pigment darkening) מצביע על רמת סינון ה-UVA . הגנה טובה לשמש מכילה מסנני UVA ו UVB.

כיצד לבחור את רמת ה- SPF?

ככל שהעור בהיר יותר, כך הוא זקוק להגנה גבוהה יותר. כמו כן, בתחילת החשיפה, קיים צורך להשתמש במספר גבוה, לפחות 30. כשהעור מקבל יותר פיגמנט, עם התקדמות השיזוף, ניתן להוריד את רמת ה-SPF. תערוכות יצטרכו להיות הדרגתית, שעה אחת בהתחלה, ואז זמן החשיפה יוגדל בהדרגה.

מתי קיים צורך לשימוש מקדם הגנה?

בארץ, בעונת הקיץ, חייבים להשתמש בתכשיר מסנן קרינה בכל פעם שיוצאים החוצה, ולמרוח אותו על כל האזורים החשופים. יש לבחור במדד SPF 25 לפחות.

איך להשתזף בבטחה על חוף הים?

על חוף הים, השתקפות השמש מוגברת על ידי השתקפות על המים. בין 12:00 ל 16:00, השמש נמצאת בשיאה והחשיפה על שפת הים אינה מומלצת. מומלץ ליחשוף באופן הדרגתי, ולעלות את זמני החשיפה מפעם לפעם.

Posts à l'affiche
Posts Récents
Archives
Rechercher par Tags
Retrouvez-nous
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page