top of page

גם עורך צמא


אין ספק, הקיץ סוף סוף מגיע. הכנסנו סופית את מעילי הגשם בארונות, והנה אנחנו בדרך לשמש, לטיולים ולחופים. אך למרות הכיף של השמים הכחולים והרוח הנעימה של הערבים , אין לימים החמים רק יתרונות...וכבר השלכותיהם מורגשות על עור פנינו. הוא מתוח יותר, חסר גמישות. ללא ספק, הוא מאבד מים!

מהתייבשות עד להזדקנות העור

כמו כל שאר האיברים, כשהוא חשוף לחום, העור נוטה לאבד את המים שבתוכו. כשתהליך ההתייבשות מתמשך, הוא נוטה להראות יותר ויותר סמנים אופייניים של יובש, כגון חוסר ברק, חוסר גמישות... לעיתים מופעיים עליו קשקשים לבנים זעירים שמעניקים תחושה של חספוס. וכשתופעת ההתייבשות נמשכת, מופיעים קמטוטים, שעם הזמן, הופכים לקמטים עמוקים יותר, ומבשרים על הזדקנות מוקדמת של העור.

איך למנוע את התייבשות העור ?

אין מה לעשות,האפידרמיס שלנו בנוי כך שהוא לא יכול לספוג מים. כדי להעניק לו לחות, צריך להחדיר בו מרכיבים שדומים למרקם שלו, כלומר מורכבים גם משמן וגם ממים. זה מה שמאפשר לקרם לחות לחדור לשכבה הקרנית וללחח אותה.

למה העור מתייבש?

עורנו מורכב מכ-70%- מים. מאזן המים שיש בו תלוי ברובו בשכבה הקרנית, השכבה החיצונית ביותר של האפידרמיס.

2 מקורות לחות עיקריים: השכבה ההדרו-ליפידית וה-NMF

שטח העור שלנו מכוסה באופן תמידי משכבה דקיקה, מעט חומצית, ובלתי נראית לעין . שכבה זו מורכבת מסבום ( שומן העורי), מזיעה, ומשאריות תאים מתים. שכבה זו נקראת השכבה ההדרו-ליפידית. היא מגינה על העור באופן תמידי, בכך שהיא מונעת את התרבות החיידקים, וכן התייבשות השכבה הקרנית. היא גם מכילה את גורמי הלחות הטבעיים,NMF -Natural moisturizing factors הידועים –תערובת של מינרלים וחומצות שונות. המרכיבים השונים האלו פועלים כמעין ספוגיות קטנות שמסוגלות לאגור מים בתוכן על מנת למנוע את התייבשות האפידרמיס.

השפעתו של החום נוטה לפגוע בשכבה החשובה הזו, מה שהופך את השכבה הקרנית לפגיעה יותר.

ומה עם סוגי העור השומני?

בניגוד למה שחושבים, העור השמן זקוק גם ללחות. הוא יכול להיות עשיר בשומן ודל במים. בקרם לחות לעור שמן, הבסיס לא שומני, אבל הוא בנוי מחומרים שמאפשרים לתאי האפידרמיס לקלוט את המים.

לקבל לחות מבפנים

זה לא סוד לאף אחד, כשחם בחוץ, לשתות בכמות מספיקה הוא דבר חיוני. אצלנו, זה אומר בין 2 ל-3 ליטר של נוזלים מדי יום. אבל האם כל שתייה תורמת ללחות?

להימנע משתייה מרובה של קפה ותה.

2 סוגי השתייה הקלסיים האלה מהווים גם משתנים חזקים. לכן, עדיף להפחית בצריכה של קפה ותה בקיץ.

מים

המים הם בוודאי חיוניים. אך יש הרבה אנשים שהם לא חסידי שתייה מרובה של מים. פרוסת לימון עם כמה עלי נענע, או פלח תפוז בתוך כוס מים אולי יפתרו את הבעיה בכך שהם יוסיפו טעם מרענן. כדי לשמור על קצב טוב, עדיף לספור כוסות. כוס אחת או שתיים לשעה, בזמן שחם מאד.

איך לספק לחות לעור?

העיקר הוא לחזק את השכבה ההידו-ליפידית, כדי ליצור הגנה טובה לשכבה הקרנית.

השתמשי בבוקר בסרום לחות , מועשר ב-NMF . המתיני 2-3 דקות כדי למרוח את קרם הלחות שלך. פעולה זו תשקם את איזון המים של העור.

פעם בשבוע, הקדישי 5 דקות לפילינג עדין. הוא יסיר את התאים המתים ויאפשר חדירה טובה יותר של הלחות.

טיפ קטן ופשוט

ע"מ לשמור על לחות העור במשך היום, ניתן למרוח בערב, על עור נקי, כמה טיפות של שמן נבט חיטה עשיר במיוחד וויטמין E . הוא יבלום את אידוי המים . בבוקר, העור יהיה רך ונעים וקרם הלחות שלך ייספג בקלות.

Posts à l'affiche
Posts Récents
Archives
Rechercher par Tags
Retrouvez-nous
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page