top of page

השמש: ידיד בערבון מוגבל

כבר החודשים הראשונים של הקיץ הישראלי מבצבצים החוצה, ואם עד כה עדיין מדומר בניחוח קליל של גל חום, כולנו יודעים שזו רק ההתחלה ... בקרוב יגיע החופש, החופים, החשיפות ארוכות בטן –גב הידועות... אבל להיזהר ... עור בהיר רגיש יותר לשמש, ומוגן פחות ... הנה כמה טיפים לחשיפה לשמש בטוחה.

תחת השמש, לא כולנו שווים

אם השמש משפיעה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו בצורה שמעותית ביותר, נוכחות קרני

ה-UV לא תמיד ידידותית ... בעלי אורכי גל שונים, הקרניים האלה חזקות מאוד וחודרות אל תוך שכבות פחות או יותר עמוקות של העור. הן מפעילות את המלנוציטים, תאי הפיגמנט, אשר מהווים תחת השפעתם מעין בית חרושת כימי של ייצור המלנין . הפיגמט המיוצר יעבוראל השכבות השטחיות של העור וכך יבטיח את הגנתן. לכן, ככל העור כהה יותר, כך הוא מוגן יותר .

אבל חשיפה ממושכת לשמש עלולה גם להיות לא רצוייה ואף מסוכנת. הזדקנות מוקדמת של העור, כתמי גיל או סרטן העור מהווים רק דוגמאות בודדות של נזקי השמש.

אכן, סוגי עור בהירים, אנשים בעלי שיער ועיניים בהירות או עור חלבי ג'ינג'י יוצרים פחות מלנין . הם הרבה פחות מוגנים מפני קרינת השמש. תגובתם חריפה יותר ועורם מאדים יותר מאשר שהוא משתזף. לכן, עליהם להמנע לחלוטין מחשיפה ממושכת לשמש , שעלולה לגרום להם לכוויות בדרגה ראשונה ושנייה .

הכני את העורך לשמש

כדי להימנע מהכוויות המסורתיות של תחילת הקיץ, שבוע לפני החופש, הכיני את העורך בדחיפה קטנה לתאי הפיגמנט, המלנוציטים, באמצעות כמוסות אשר תפקידן לעורר את ייצור הפיגמנט. זה יאיץ את תהליך השיזוף יגרום לו להתחיל מוקדם יותר . השיזוף יהיה אחיד יותר והרמוני יותר.

אם סוג עורך רגיש, תוכלי להשתמש "סולרים לבליע", עשירים בויטמין E ובבטא קרוטן. הם אנטי רדיקלים חופשיים ומחזקים את יכולת הגנת העור על ידי מתן צבע נוסף. יתר על כן, הם מונעים את אלרגיה השמש.

על החוף: כללי הזהב

החשיפה לשמש צריכה להיות הדרגתית. לא יותר מ 20 דקות בפעם הראשונה. לאחר מכן מעלים בהדרגה את זמן החשיפה. יותר מאשר עבור סוגי עור כהים, יש להמנע לחלוטין מחשיפה בשעות היום החמות (12:00-16:00 ).

בחרי בקרם הגנה בעל, SPF 50 וחדשי את מריחתו אחרי כל כניסתך למים.

אם עורך לבן במיוחד, תוכלי לרמות קצת ... יקיימות אבקות שמעניקות מראה שזוף, ושניתן למרוח על קרם ההגנה. הם לא מונעות את השיזוף, ומעניקות גוון זהוב עד שהשזוף יקלט, מבלי למנוע אותו.

בערב: הרגע המבורך של לחות

לאחר גיוס כוחות כה מאסיבי של העור ליצירת מלנין, מגיע לו טיפול לחות מפנק ומרגיע. השתמשי בתחליב פוסט-סולרי לגוף, ובקרם עשיר בחומרים מלחחים לפנים, אשר ינטרלו את הרדיקלים חופשיים.

תוכלי להאריך את הרגע המרענן הזה על ידי מסכה לחות אשר תעניק נפח חדש לתאים וירגיע את פנייך.

Posts à l'affiche
Posts Récents
Archives
Rechercher par Tags
Retrouvez-nous
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page